Yıldızları Birlikte Yakalayalım

Konuşmaya başladıktan hemen sonra sizi soru yağmuruna tutan bir akraba sanırım her aile de vardır. O malum soru hiç es geçilmez. Her seferinde ve sizi her gördüğü yerde sorar ve sizden farklı cevaplar vermenizi bekler o sevilesi biricik kişi. 
"Sen geçen sefer doktor olmak istememişmiydin?"

Evet evet, tam da o soru işte. Büyüyünce ne olmak istiyorsun?

Birden kendimi hatıralarım ile boğulurlarken buldum. Ananemin "doktor olda, bize iyi bak" demesine mi yanayım, yoksa tanımadığım teyzelerin "dili yokmuş bu kızın heralde" dediğine mi bilemedim doğrusu

Oysa ne güzel zamanlardı. Zamanlarmış aslında..Eve geldiğimde o maviş önlüğümü çıkartmadan, hemen ödevlerime başlardım. Masada çalışmayı da hiç sevmezdim, atardım kendimi yerlere. Babam işten gelince de hemen ona okulda olanları anlatırdım. Rüya'nın kim olduğunu bilmezdi, görse tanımaz yani, ama o kızın aldığı notlar benim çok konuşmam sebebiyle evde hep tartışılırdı. Yaktın beni Rüya!

Ve o zamanlar ben öğretmen olmak istemiştim. Öğrencileri olan, herkesin sevdiği bir matematik öğretmeni. Neden herkes zorlanıyordu ki o derste? Herkes burun kıvırıyordu, ve bende bu nedeni anlamaya çalışırdım.Orta okulun son demlerinde ingilizceye olan yeteneğimi keşfettim, ve ingilizce öğretmeni olmaya karar verdim.Matematik de zorlaşıyordu zaten. Hala öğretmenlikti peşinde koştuğum ama. Zaten annemde "bir bayan için en iyi meslek öğretmenlik." diyordu hep. İstediğimi bulmuştum tam da.

Ama olmadı. Olmadı işte...Hayat savurdu beni uzaklara. Belki de hep olmam gereken yere 


Hayallerimin peşinden koşmadım, çünkü kaderimin peşinden gitmeliydim.

Şimdi geriye bakıyorum da, belki de bir öğretmen olamadım. Ama bir öğretmenlik işinde çalıştım. Hemde ingilizce öğreterek, seve seve yaparak işimi.

Ve anladım ki, insan kendini geliştirmeli. Yıldızlara kadar uzatmalı ellerini, ve o yıldızı tuttuğunda mutluluk gözyaşlarını paylaşmalı sevdikleri ile.

Ben matematiğe, fiziğe ve ingilizceye olan merakımı birleştirdim ve bir mühendis oldum. Aman ha, hanım hanımcık olduğuma aldanmayın, makine işleri benden sorulur. 

Ve bütün kalbim ile inanıyorum ki hayat savaşmaya değer

Yeterki siz isteyin...

8 comments:

  1. wow mühendismi oldun, süpersin :D benim tek sorunum herzaman matematikdi okuldayken, hicbir derse calismaz, matematikde resmen sürünürdüm sirf kirik not almamak icin :)
    Bende ilk basta avukat olmak istemistim ama sonra ögretmen oldum, hayat zamanla bir cok seyi degistiriyor gercekten, hic birsey icin üzülme! Hersey oldugu gibi olmaliydi, arkadasimin dedigi gibi "oldugu kadar, olmadigi kader" ;)

    ReplyDelete
  2. Aslinda bir donemim daha kaldi, ama ayni zamanda is hayatina da atildim diyebilirim :) Cok cok cok dogru bir soz! Tesekkur ederim yorumlariniz icin :)

    ReplyDelete
  3. Ben ,her kizin korkulu rüyasi Matematik sanirdim,fizigi saymiyorum bile,sen ikisinde de iyisin,süper.
    Hem güzel hem akkilli :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Çok teşekkür ederim bu güzel yorumunuz için :) Fizik anlayınca gerçekten yapılamıyacak bir konu değil. Biz kızlar herşeyin üstesinden geliriz! :)

      Delete
  4. Matemetiyi ben de oldum olası sevmem. Boş bir ders gibi geliyor bana anlamsız yani :)
    Diğer dersleri severim. Bu arada blogda çalan müzik ritim olarak pozitif yapıyor insanı oldukça isabetli bir seçim teşekkürler

    ReplyDelete
  5. Hayat hayallerle yaşanır. Çocukluk hayalleri herkeste vardır illa ki. Doktor olmak, mühendis olmak, öğretmen olmak, mimar olmak... Bir de gerçekler vardır. Yaşadıkça öğrenilir. Zaman geçtikçe hayallerin ayakları yere değmeye başlar. Fakat dikkat edilmesi gereken konu şudur: Gözü hayallerde, ayakları yerde olan insanlar mutlu yaşarlar. Çünkü onlar hayalleri doğrultusunda ilerlemektedirler. Yeri gelir bir adım ileri giderler, yeri gelir bir adım geri gelirler. Gözü bastığı yeri gören insanlar ise yerle bir olurlar...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hayaller ve gerçekler arasındaki çizgiyi bulmak önemli olan. O çizgi bulundu mu gelecek sağlam eller arasında. Yorumun ve ziyaretin için teşekkür ederim

      Delete

Yorumunun ne kadar değerli olduğunu anlatmaya calışsam altından kalkamam. Bunu bil istedim.